×

Δεν υπάρχουν προϊόντα στο καλάθι αγορών σας.

{{item.custom_attributes.author}}
Ποσότητα: {{item.quantity}}
{{item.total_price}} {{item.total_discounted_price}}
×
Υποσύνολο:
{{order.discounted_cost}}
Έκπτωση Προσφοράς:
{{order.promo_discount}}
Έκπτωση Κουπονιού:
{{order.extra_discount}}
Κόστος Αποστολής:
{{order.shipping_cost}}
Επιβάρυνση Πληρωμής:
{{order.payment_cost}}
ΣΥΝΟΛΟ:
{{order.final_cost}}
{{ product.title }}
{{ product.custom_attributes.author }}
{{ product.price }} {{ product.discounted_price }}
×
×
ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΜΟΥ ΟΙ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΜΟΥ ΤΑ EBOOKS ΜΟΥ ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΜΟΥ ΑΠΟΣΥΝΔΕΣΗ
ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
25/05/2022
ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
Οι προβληματισμοί των μαθητών ενόψει των εξετάσεων - Συμβουλές από την επιστημονική ομάδα της Γραμμής Μαζί για το Παιδί 115 25

Η επιστημονική ομάδα της συμβουλευτικής Γραμμής 115 25 είναι και φέτος στο πλευρό των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων τους, αλλά και των εκπαιδευτικών προκειμένου να ακούσει τους προβληματισμούς τους πριν από τις εισαγωγικές εξετάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η διαχείριση του άγχους των παιδιών και των γονέων τους είναι μια πολύ σημαντική παράμετρος.
Η επιστημονική ομάδα της Γραμμής απαντά στα ερωτήματα που τέθηκαν κατά τη διάρκεια των ψυχο-εκπαιδευτικών σεμιναρίων που διεξήχθησαν όλη τη σχολική χρονιά σε τάξεις των μαθητών της Γ΄ Λυκείου.

Το Μαζί για το Παιδί συνομιλεί με μαθητές της Γ’ Λυκείου
Τη φετινή χρονιά, οι συνεργάτες του συμβουλευτικού κέντρου της Ένωσης «Μαζί για το Παιδί» επισκέφτηκαν σχολικές τάξεις σχολείων ανά την Ελλάδα και πραγματοποίησαν ψυχο-εκπαιδευτικά σεμινάρια με θέμα το άγχος των Εξετάσεων με στόχο να δώσουν δύναμη στους μαθητές στην προσπάθειά τους για τις Πανελλήνιες εξετάσεις και να βοηθήσουν να διαχειριστούν το άγχος τους με τον καλύτερο τρόπο. Έτσι δόθηκε η ευκαιρία να ακούσουν τις δυσκολίες και τους προβληματισμούς των εφήβων μερικά βήματα πριν από μια σημαντική για εκείνους στιγμή.
Τα ζητήματα που περισσότερο φαίνεται να απασχολούν τους υποψηφίους είναι:

1.    Προσωπική  επιτυχία ή αποτυχία η όλη μου η προσπάθεια
Μια από τις βασικές ανησυχίες των εφήβων μοιάζει να είναι το αν θα επιτύχουν ή θα αποτύχουν στην προσπάθειά τους. Συχνά φοβούνται ότι αυτό το αποτέλεσμα θα επικυρώσει ή θα ακυρώσει την προσπάθειά τους ολοκληρωτικά. Σα μια κλίμακα άσπρου-μαύρου που δεν επιτρέπει κανένα άλλο χρώμα. Εδώ έχουμε να αναρωτηθούμε πόσο ενδεχομένως οι γονείς έχουν υπερεστιάσει στην επιτυχία χωρίς να έχουν επεξεργαστεί το σύνολο της μαθητικής πορείας αλλά και των επιθυμιών του εφήβου.
Στη σύγχρονη κοινωνία, οι γονείς θεωρούν την υψηλή μόρφωση ένα πολύ σημαντικό κριτήριο για τη μετέπειτα επιτυχία, επαγγελματική αποκατάσταση και απόκτηση κύρους για το παιδί τους. Η μελέτη είναι πολύ συχνά αντικείμενο πίεσης από τους γονείς και η επίδοση στις εξετάσεις ένα κριτήριο για την πίστη τους ότι το παιδί είναι άξιο, αποδεκτό, όπως και για την ικανοποίησή τους από αυτό. Η στήριξη των γονέων στα παιδιά και η ενθάρρυνση να μορφωθούν και να πετύχουν είναι πολύ όμορφο πράγμα.
Όμως, όσο κι αν φαίνεται περίεργο, μερικές φορές η επιμονή των γονέων ή των δασκάλων στην απόδοση του παιδιού μπορεί να αυξήσει το άγχος του, αλλά και να μειώσει την απόδοσή του. Συνήθως, η πίεση για απόδοση δημιουργεί περισσότερο άγχος και ανασφάλεια στο παιδί με αποτέλεσμα να χάνει τη συγκέντρωσή του ή/και να αποστασιοποιείται από τη μαθησιακή διαδικασία και από πράγματα από τα οποία αντλεί χαρά.
Είναι σημαντικό οι γονείς να είναι σε επαφή με το δικό τους συναίσθημα, να μπορέσουν να το αναγνωρίσουν, προκειμένου να αντιληφθούν πού σταματούν οι ίδιοι και πού ξεκινά το παιδί. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσουν να διαχωρίσουν αυτό που αφορά πραγματικά τον έφηβο από το δικό τους συναίσθημα και να μην τον επιβαρύνουν περισσότερο. Μέσω μιας τέτοιας διαχείρισης, θα είναι πιο εύκολο να ακούσουν πραγματικά τον έφηβο και τις ανάγκες του αυτή την περίοδο, να είναι σε θέση να τις καλύψουν και να σεβαστούν τον ρυθμό του και τις δυνατότητές του.

2.    Αποχωρισμός από το σπίτι και ξεκίνημα στην ενήλικη ζωή
Ένας άλλος παράγοντας που φάνηκε να στρεσάρει τους εφήβους είναι ο αποχωρισμός από το σπίτι και την ασφάλειά του. Σε πολλές περιπτώσεις ο αποχωρισμός και από τον τόπο διαμονής, τους φίλους, τις συνήθειες και γενικότερα τη ρουτίνα μοιάζουν πολύ δύσκολα, ενώ παράλληλα είναι πολύ επιθυμητά. 
Το άγνωστο φοβίζει αλλά και ενθουσιάζει και η ελευθερία της ενήλικης ζωής χρειάζεται αγώνα. Ένα οικογενειακό πλαίσιο όπου ενθαρρύνεται η έκφραση των συναισθημάτων, των σκέψεων, των αγωνιών αλλά και των φόβων ενός εφήβου μπορεί να λειτουργήσει πολύ βοηθητικά καθ’ όλη τη διάρκεια αυτής της μεταβατικής περιόδου. Η δημιουργία ενός ασφαλούς πλαισίου όπου ο έφηβος μπορεί να επικοινωνήσει ανοιχτά όλα αυτά που τον απασχολούν και να νιώθει αποδεκτός.    

3.    Αγωνία για οικονομικές δυσκολίες από τη φοιτητική ζωή
Παρατηρήσαμε ότι οι κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες έχουν αντίκτυπο και σε αυτή την προσπάθεια των εφήβων. Ερωτήματα όπως «Πώς θα τα βγάλουν πέρα οι γονείς μου;», «Φοβάμαι ότι θα τους επιβαρύνω…», «Κι αν πρέπει να εργάζομαι ταυτόχρονα με τις σπουδές μου θα τα καταφέρω;» συχνά απασχολούν τους εξεταζόμενους.
Για κάποιους μαθητές είναι ένας ακόμα λόγος άγχους, ενώ για κάποιους μπορεί να είναι τόσο σημαντικός ώστε να μην προχωρήσουν σε επιλογή σύμφωνα με τα θέλω τους για το μέλλον αλλά με κριτήριο τις οικογενειακές ανάγκες. Κάποιοι μπορεί να αποφασίσουν να μην προσπαθήσουν καθόλου, να μην μπουν καν στη διαδικασία: «Γιατί να τους επιβαρύνω με φροντιστήρια αφού δεν θα τα καταφέρω;». 
Δεν μπορούμε να παρακάμψουμε την καλή πρόθεση και την επιθυμία των γονέων να βοηθήσουν το παιδί τους. Από εκεί και πέρα, καλό θα είναι η επιλογή του φροντιστηρίου, σε ό,τι αφορά τουλάχιστον το Λύκειο, να γίνεται κατόπιν συζήτησης με το παιδί. Πρέπει το παιδί να έχει λόγο σε αυτό, γιατί όπως γνωρίζουμε ο ρόλος του εκπαιδευτικού και το περιβάλλον είναι πολύ σημαντικά.
Είναι πολύ σημαντικό να έχει γίνει εκ των προτέρων μια εκτεταμένη συζήτηση μεταξύ γονέων και εφήβων σχετικά με τις δυνατότητες και τις δυσκολίες, ώστε να είναι κάτι που και οι δύο πλευρές έχουν γνώση και να μην αναλώνεται έφηβος στην αγωνία ότι δεν μπορούν να τον στηρίξουν. Η οικογένεια χρειάζεται να βοηθήσει τον έφηβο να φτιάξει ένα πλάνο με βάση τόσο τις επιθυμίες του αλλά και τις δυνατότητες της οικογένειας.

Διαβάστε έναν σύντομο οδηγό επιβίωσης ΕΔΩ.
Δείτε ΕΔΩ το βίντεο σποτ της Γραμμής 115 25 της Ένωσης «Μαζί για το Παιδί».


Η πανελλαδική Γραμμή 115 25 του Μαζί για το Παιδί, είναι μια τηλεφωνική γραμμή βοήθειας που απευθύνεται σε παιδιά, εφήβους, γονείς και εκπαιδευτικούς.
Ωράριο λειτουργίας και επικοινωνία: Δευτέρα έως Παρασκευή 9:00-21:00
Οι κλήσεις στη «Γραμμή 115 25» είναι εμπιστευτικές και δεν ηχογραφούνται, ενώ το επιστημονικό της προσωπικό απαρτίζεται αποκλειστικά από ψυχολόγους, συμβούλους ψυχικής υγείας και κοινωνικούς λειτουργούς που δεσμεύονται από κώδικα δεοντολογίας για την τήρηση απορρήτου.