×

Δεν υπάρχουν προϊόντα στο καλάθι αγορών σας.

{{item.custom_attributes.author}}
Ποσότητα: {{item.quantity}}
{{item.total_price}} {{item.total_discounted_price}}
×
Υποσύνολο:
{{order.discounted_cost}}
Έκπτωση Προσφοράς:
{{order.promo_discount}}
Έκπτωση Κουπονιού:
{{order.extra_discount}}
Κόστος Αποστολής:
{{order.shipping_cost}}
Επιβάρυνση Πληρωμής:
{{order.payment_cost}}
ΣΥΝΟΛΟ:
{{order.final_cost}}
{{item.title}}
{{item.custom_attributes.author}}
{{item.price}} {{item.discounted_price}}
×
×
ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΜΟΥ ΟΙ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΜΟΥ ΤΑ EBOOKS ΜΟΥ ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΜΟΥ ΑΠΟΣΥΝΔΕΣΗ
GRAFFITI PALACE
06/03/2019
GRAFFITI PALACE
Η μεταφράστρια του βιβλίου Κάλλια Παπαδάκη μας συστήνει το ντεμπούτο του Αμερικανού A.G. Lombardo, ένα οδοιπορικό σε μια πόλη μεταμορφωμένη από την έκρηξη των κατοίκων της.

Το Graffiti Palace περιστρέφεται γύρω από τρεις άξονες που διαρκώς επανέρχονται, προωθώντας όχι μόνο την πλοκή που ακολουθεί τις περιπέτειες του Αμέρικο Μονκ στους επικίνδυνους δρόμους του Λος Άντζελες στην προσπάθειά του να επιστρέψει στη γυναίκα του, αλλά επίσης διαμορφώνουν το χαρακτηριστικό αποσπασματικό περίτεχνο ύφος, τον εσωτερικό στακάτο ρυθμό και την πηγαία εκρηκτική και συχνά ελλειπτική γλώσσα του μυθιστορήματος. Το βιβλίο του πρωτοεμφανιζόμενου στη λογοτεχνία A.G. Lombardo έχει τις ρίζες του στην ομηρική Οδύσσεια και τον Οδυσσέα του Τζόις, στα εμβληματικά γκράφιτι και τις ταγκιές (υπογραφές των γκραφιτάδων) που δεσπόζουν στην πόλη του Λος Άντζελες και πρωτοεμφανίζονται στα τέλη του 19ου αιώνα –αποτελώντας διακριτή γλώσσα επικοινωνίας των συμμοριών, των αποσυνάγωγων και των πενήτων–, καθώς και στις φυλετικές κοινωνικές ταραχές που διήρκεσαν έξι ολόκληρα μερόνυχτα, συντάραξαν και αιματοκύλισαν το υποβαθμισμένο Γουότς τη δεκαετία του ’60.
Η πλοκή φέρει σαφώς αναγνωρίσιμα στοιχεία, σύμβολα και χαρακτήρες της Οδύσσειας, η έγκυος Κάρμαν παρουσιάζεται ως άλλη Πηνελόπη να περιμένει τον σύντροφό της να επιστρέψει στο σπίτι τους στο λιμάνι «υφαίνοντας» με τη βελόνα του πικάπ τη μουσική των αγαπημένων τους δίσκων κι αποδιώχνοντας τους ενοχλητικούς μνηστήρες και υποτιθέμενους φίλους του Μονκ, ο τυφλός Τάιρον με τις τεχνολογικές προφητικές του γνώσεις παραπέμπει στον μάντη Τειρεσία, οι μελιστάλαχτες μελωδικές φωνές που ακούγονται από τα βάθη ενός κλαμπ συνομιλούν σαφώς με τις μυθικές Σειρήνες, ο μονόφθαλμος γιγάντιος γκάνγκστερ μας θυμίζει σαφώς τον Κύκλωπα και η κάθοδος του Αμέρικο Μονκ στο νεκροτομείο του Λος Άντζελες είναι μια ευθεία αναφορά στην κάθοδο του Οδυσσέα στον Άδη.
Κι αν η ομηρική γλώσσα είναι γεμάτη από επίθετα, εγκιβωτισμούς ετεροχρονισμένων αφηγήσεων, χαρακτήρες που άγονται και φέρονται από τη βούληση των θεών, λανθασμένες επιλογές που στερούν από τους θνητούς προσωρινά την ελευθερία τους, έτσι και ο μελαμψός πολυμήχανος Αμέρικο Μονκ περιφέρεται στους δρόμους του εξεγερμένου Λος Άντζελες αποκαρδιωμένος, φοβισμένος, αλλά και αποφασισμένος, ακολουθώντας ένα παράξενο πεπρωμένο, αποκωδικοποιώντας τα περίπλοκα, πολυεπίπεδα σύμβολα και σημάδια του 20ού αιώνα και όχι μόνο, συμπάσχοντας με αυτούς που δεν έχουν φωνή και η Ιστορία δεν πρόκειται να τους συμπεριλάβει στα κατάστιχά της, καταγράφοντας στο τετράδιό του, σαν χρονικογράφος μιας πόλης που αλλάζει συνεχώς και μεταβάλλεται, τις ανείπωτες ιστορίες των διαχρονικά ανέστιων, αυτών που το λευκό κατεστημένο και οι δομές εξουσίας αρνήθηκαν να τους λάβουν υπόψη τους και να τους παράσχουν ίσα πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα.
Δεν είναι τυχαίο ότι το Graffiti Palace είναι ένα μυθιστόρημα που εξελίσσεται μέσα σε μια διαρκή εναλλαγή φωτός και σκοταδιού, λευκού και μαύρου, οι φωτεινές επιγραφές, οι φάροι των περιπολικών, των ασθενοφόρων, των οχημάτων της πυροσβεστικής αναβοσβήνουν, οι διάτρητοι από σφαίρες φανοστάτες άλλοτε λειτουργούν κι άλλοτε όχι, οι βόμβες μολότοφ εκρήγνυνται με μια στιγμιαία λάμψη, το ηλιοβασίλεμα λαμπυρίζει αιμάτινο λίγο πριν χαθεί στον μακρινό ορίζοντα, ο καπνός καλύπτει  το φως και το σκοτάδι, οι φλόγες μαίνονται, οι μαύροι ξεσηκώνονται ενάντια στους λευκούς και οι λευκοί βιαιοπραγούν κατά των μαύρων, οι τυφλοί βλέπουν και αυτοί που βλέπουν έχουν τυφλωθεί, όλοι και όλα εκπέμπουν ένα επιτακτικό σήμα κινδύνου, ακόμα και ο χρόνος στο γκέτο ισορροπεί σ’ ένα μεταίχμιο, τα δευτερόλεπτα, οι ώρες, οι εβδομάδες, τα χρόνια συσσωρεύονται πριν να αναλωθούν σ’ ένα εκρηκτικό Τώρα.
Κι αυτό το Τώρα στην προκειμένη περίπτωση διαρκεί έξι μερόνυχτα καταστροφής, σε αντίστιξη με εκείνα της δημιουργίας του Κόσμου, όπου η έβδομη μέρα που ξημερώνει είναι η μέρα που η καταστροφική μανία έχει πάψει και η πόλη προσπαθεί να ανασυνταχθεί, ωστόσο τίποτα δεν μοιάζει να έχει πραγματικά αλλάξει. Μόνο ο χρονικογράφος Μονκ και κατά συνέπεια ο παντογνώστης συγγραφέας κουβαλά το κλειδί όλων όσα έχει δει και καταγράψει, είναι εκείνος που με τη γραφή του μπορεί να μεταδώσει στον χώρο και τον χρόνο το άλεκτο που νοηματοδοτεί εκ νέου την ανθρώπινη ύπαρξη και εμπειρία και την μπολιάζει με την ποιητικότητα της γλώσσας του, τη σχεδόν εξαντλητική πληθωρικότητα των περιγραφών, την κινηματογραφική εστίαση στα επιμέρους στοιχεία που φωτίζουν και σκιαγραφούν το όλον, τον καταιγιστικό «περιπετειώδη» ρυθμό, τον ενίοτε μακροπερίοδο λόγο και τη χρήση του ενεστωτικού χρόνου που δημιουργεί επιπρόσθετη ένταση στο κείμενο.
Ο A.G. Lombardo κατασκευάζει έναν ολόκληρο κόσμο από δραματουργικές ψηφίδες ευφάνταστα και περίτεχνα τοποθετημένες, πρόσωπα της μυθοπλαστικής του δεινότητας που μπλέκονται και δένουν με αλλοτινούς υπαρκτούς χαρακτήρες, δρόμους και συμμορίες του Λος Άντζελες και δίνουν την αίσθηση της ιστορικότητας και του παντοτινού.
Κάλλια Παπαδάκη

Σχετικά βιβλία

Διαθέσιμο
EBOOK
NEW
10%
ΒΙΒΛΙΟ
18,80€
16,92€
Graffiti palace
A.G. Lombardo
Κάλλια Παπαδάκη
Ένα οδοιπορικό σε µια πόλη µεταµορφωµένη από την έκρηξη των κατοίκων της στις λαθραίες και αθέατες κοινότητες που αποτελούσαν τη ραχοκοκαλιά του Λος Άντζελες τη δεκαετία του 1960 Αύγουστος 1965. Το Λος Άντζελες βράζει. Ο Αµέρικο Μονκ, ένας ι...