×

Δεν υπάρχουν προϊόντα στο καλάθι αγορών σας.

{{item.custom_attributes.author}}
Ποσότητα: {{item.quantity}}
{{item.total_price}} {{item.total_discounted_price}}
×
Υποσύνολο:
{{order.discounted_cost}}
Έκπτωση Προσφοράς:
{{order.promo_discount}}
Έκπτωση Κουπονιού:
{{order.extra_discount}}
Κόστος Αποστολής:
{{order.shipping_cost}}
Επιβάρυνση Πληρωμής:
{{order.payment_cost}}
ΣΥΝΟΛΟ:
{{order.final_cost}}
{{ product.title }}
{{ product.custom_attributes.author }}
{{ product.price }} {{ product.discounted_price }}
×
×
ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΜΟΥ ΟΙ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΜΟΥ ΤΑ EBOOKS ΜΟΥ ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΜΟΥ ΑΠΟΣΥΝΔΕΣΗ
ΝΑΙ ΣΤΙΣ ΟΘΟΝΕΣ ΟΤΑΝ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΛΟ
09/11/2022
ΝΑΙ ΣΤΙΣ ΟΘΟΝΕΣ ΟΤΑΝ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΛΟ
Ο Richard Culatta, ειδικός στην εκπαιδευτική τεχνολογία & σύμβουλος της κυβέρνησης Ομπάμα, εκμυστηρεύεται το κίνητρο συγγραφής του βιβλίου, που έχει στόχο να δείξει στους γονείς πώς να βοηθήσουν τα παιδιά να επωφεληθούν από τα θετικά της τεχνολογίας.

Είμαι πολύ χαρούμενος γιατί έχω να σας ανακοινώσω θαυμάσια νέα! Το νέο μου βιβλίο, με τίτλο Ναι στις οθόνες όταν κάνουν καλό!, είναι πλέον διαθέσιμο στην Ελλάδα, από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ. Το έγραψα καθώς σταδιακά άρχισα να προβληματίζομαι για το πώς προετοιμάζουμε (ή δεν προετοιμάζουμε) τους νέους και τις νέες προκειμένου να αντεπεξέλθουν στον ψηφιακό κόσμο. Παρόλο που η επαγγελματική μου δραστηριότητα συνδέεται με την εκπαίδευση και την τεχνολογία, η κινητήριος δύναμη για να γράψω αυτό το βιβλίο ήταν η προσπάθειά μου να βοηθήσω τα τέσσερα παιδιά μου, ηλικίας από 8 έως 16 ετών, να αποκτήσουν υγιείς συνήθειες σε ό,τι αφορά τη χρήση της τεχνολογίας.
Τα περισσότερα βιβλία στα οποία στραφήκαμε εγώ και η σύζυγός μου, όπως και οι περισσότεροι ιστότοποι, μας προκαλούσαν πανικό για τους κινδύνους που κρύβει η χρήση της τεχνολογίας, χωρίς ωστόσο να προτείνουν κάποια χρήσιμη στρατηγική προκειμένου να μας βοηθήσουν ώστε να μάθουμε να τη χρησιμοποιούμε σωστά. Η άποψη «μην αφήνετε τα παιδιά σας να χρησιμοποιούν την τεχνολογία προτού κλείσουν τα 18» δεν ταίριαζε στη δική μας νοοτροπία. Από τη μια, γιατί κάτι τέτοιο δεν ήταν εφικτό σε έναν μεταπανδημικό κόσμο και, από την άλλη, γιατί η καριέρα μου στην εκπαίδευση μου έχει διδάξει ότι απαιτεί μεγαλύτερη εξάσκηση και σταδιακό «χτίσιμο» αν θέλει κανείς να μάθει να παίρνει σωστές αποφάσεις.

Πριν από περίπου τέσσερα χρόνια άρχισα να κάνω μια σοβαρή έρευνα και να παίρνω συνεντεύξεις από γονείς, εκπαιδευτικούς και ειδικούς στον τομέα της τεχνολογίας σχετικά με το πώς δίδασκαν την ψηφιακή ευημερία στα σπίτια και τα σχολεία. Και σε αυτή τη διαδικασία δύο ήταν τα ζητήματα που επανέρχονταν σταθερά.
Πρώτον, στην κουβέντα που κάνουμε με τα παιδιά για τον τρόπο χρήσης της τεχνολογίας κυριαρχεί η άρνηση («μην είσαι κακόβουλος», «μη βλέπεις πράγματα που είναι άσχημα», «μην ανεβάζεις κάτι για το οποίο θα μετανιώσεις», «μην αφιερώνεις τόσο χρόνο σε αυτό το παιχνίδι» κ.λπ.). Αν και είναι αλήθεια ότι υπάρχουν αρκετά επικίνδυνα πράγματα για τα οποία θα πρέπει να προειδοποιούμε τα παιδιά μας, το να είναι κανείς υγιής ψηφιακός πολίτης απαιτεί κάτι περισσότερο από το να του λέμε απλώς τι δεν πρέπει να κάνει. Κι αυτό γιατί δεν μπορεί κανείς να εξασκηθεί στο να μην κάνει κάτι! Σε ό,τι αφορά τη δημιουργία μιας υγιούς ισορροπίας, οφείλουμε να μιλήσουμε τόσο γι’ αυτά που πρέπει να κάνει κανείς όσο και γι’ αυτά που δεν πρέπει.
Δεύτερον, στις συζητήσεις μας με τα παιδιά για την ορθή χρήση της τεχνολογίας επικεντρωνόμαστε κατά κύριο λόγο στην ασφάλεια στο διαδίκτυο, εις βάρος άλλων ιδιαίτερα σημαντικών θεμάτων. Και για να μην παρεξηγηθώ, η ασφάλεια στο διαδίκτυο είναι καίριας σημασίας. Ωστόσο δεν πρέπει να παραβλέπουμε άλλα σοβαρά θέματα, όπως τι είδους άνθρωποι θέλουμε να είμαστε στον ψηφιακό κόσμο και πώς μπορούμε να χρησιμοποιούμε την τεχνολογία με στόχο να κάνουμε την κοινωνία μας καλύτερη – όπως ακριβώς το να φοράμε τη ζώνη ασφαλείας όταν οδηγούμε: μαθαίνουμε στα παιδιά μας ότι είναι η πρώτη μας κίνηση προτού κάνουμε οτιδήποτε άλλο. Ωστόσο τον περισσότερο χρόνο και την ενέργειά μας τα ξοδεύουμε αναλογιζόμενοι πού θέλουμε να πάμε και με ποιον. Όταν το θέμα είναι η διαμόρφωση μιας υγιούς ψηφιακής νοοτροπίας, τότε, εκτός από την ασφάλεια, είναι απαραίτητο να μιλήσουμε και για τη χρήση της τεχνολογίας για καλό σκοπό.

Για καλή μου τύχη, στην έρευνά μου ανακάλυψα κάποιους εξαιρετικούς τρόπους που θα μας βοηθήσουν να βρούμε την ψηφιακή ισορροπία στο σπίτι μας, αλλά και να προετοιμάσουμε τα παιδιά μας ώστε να γίνουν σωστοί πολίτες στον ψηφιακό κόσμο. Όλα αυτά τα μοιράζομαι μαζί σας στο βιβλίο μου και θα σας βοηθήσουν να καθοδηγήσετε σωστά τα παιδιά σας ώστε:

  • Να αναγνωρίζουν ψηφιακές δυσλειτουργίες.
  • Να επιλέγουν τις καλύτερες διαδικτυακές δραστηριότητες.
  • Να έχουν λογικές προσδοκίες από τη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών.
  • Να βρίσκουν την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στις ψηφιακές και τις φυσικές δραστηριότητες.
  • Να είναι ασφαλή και να δημιουργούν ασφαλείς ψηφιακούς χώρους για τους άλλους.
  • Να μπορούν να διακρίνουν μεταξύ αληθινών και ψεύτικων πληροφοριών.

Καταλήγοντας, πιστεύω ότι οι ιδέες που υπάρχουν στις σελίδες του θα βοηθήσουν τους ηγέτες του αύριο να αναπτύξουν τις πέντε βασικές δεξιότητες που χρειάζεται να έχει κάθε υπεύθυνος ψηφιακός πολίτης: ισορροπία, πληροφόρηση, συμπερίληψη, συμμετοχή και εγρήγορση. Ελπίζω να σας αρέσει!

Richard Culatta
 

Σχετικά βιβλία

Διαθέσιμο
EBOOK
NEW
10%
ΒΙΒΛΙΟ
16,60€
14,94€
Ναι στις οθόνες όταν κάνουν καλό!
Richard Culatta
Χριστίνα Βαρλάμη, Κατερίνα Γουλέτη
Καθώς έχετε αναλάβει την ευθύνη να μεγαλώσετε τα παιδιά σας όχι μόνο στον πραγματικό κόσμο αλλά και σε έναν παράλληλο ψηφιακό, νιώθετε απροετοίμαστοι και χαμένοι. Ανησυχείτε μήπως εθιστούν στα ηλεκτρονικά παιχνίδια, πέσουν θύματα κυβερνοεκφοβισμ...