GR

Καλάθι

Τα νέα μας

Ανακοινώσεις

Η ΟΔΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ
Μια παρέα πέντε παιδιών μοιράζονται τις χαρές τους, αλλά και τα μικρά προβλήματα της καθημερινότητάς τους, και όλοι μαζί βρίσκουν λύσεις.

ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑΤΑ
Τι γίνεται όταν τα πρωτάκια έρχονται στο καινούριο μεγάλο σχολείο; Τι γίνεται όταν ο Ιάσονας ξεχνιέται στην τάξη, αφοσιωμένος στις ζωγραφιές του, αντί να γράφει και να διαβάζει;

ΤΟΝΟΙ, ΤΟΝΟΙ ΚΑΙ ΤΟΝΙ
Τι συμβαίνει όταν οι τόνοι της θάλασσας ορμούν στην τάξη του Τόνι και μπερδεύονται με τους τόνους της γραμματικής; Ένα χάος.

ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ ΣΤΑ ΘΡΑΝΙΑ
Η επιστροφή στο σχολείο μπορεί να κρύβει πολλά μυστήρια. Δύο σχολικά ημερολόγια για να κρατάς σημειώσεις.

Ο ΑΛΕΞΗΣ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΝΑ
Τέσσερα βιβλία με πρωταγωνιστή τον τετραπέρατο Αλέξη θα κυκλοφορήσουν στα κινέζικα.

46Ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΙΒΛΙΟΥ ΣΤΟ ΖΑΠΠΕΙΟ
Σας περιμένουμε στο περίπτερό μας με αριθμό 93-95-97 από την 1η έως τις 17 Σεπτεμβρίου. Ελάτε να γνωριστούμε!

ΤΟ «ΕΝΑ ΚΑΠΟΙΟ ΤΕΛΟΣ» ΤΟΥ ΤΖΟΥΛΙΑΝ ΜΠΑΡΝΣ ΣΤΟ ΣΙΝΕΜΑ
Η κινηματογραφική μεταφορά του βραβευμένου με Booker βιβλίου του σπουδαίου βρετανού συγγραφέα

ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ
Σπουδαία βιβλία και μεγάλα συγγραφικά ονόματα προσεχώς από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ. Τι θα δούμε στις προθήκες των βιβλιοπωλείων από το φθινόπωρο.

ΤΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟ ΤΗΣ «ΜΑΓΙΣΣΑΣ»
Δείτε το εξώφυλλο που διάλεξαν οι αναγνώστες για τη «Μάγισσα», τη νέα περιπέτεια του Πάτρικ και της Ερίκα.

ΒΙΒΛΙΑ ΜΕ QR CODE
Τώρα το διάβασμα παίρνει άλλες διαστάσεις!

JO NESBO & ΧΑΡΙ ΧΟΛΕ: Ο ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΠΟΥ ΚΕΡΔΙΖΕΙ
Δέκα ολοκαίνουργιες κασετίνες με περιπέτειες του Χάρι Χόλε χαρίζουν δώρα

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΗΣ ΤΡΙΚΥΜΙΑΣ
Ο καλύτερος φόρος τιμής στον Σαίξπηρ από τη σπουδαία Margaret Atwood

ΟΚΤΩΒΡΗΣ
Μια διαφορετική ματιά στην ιστορία της Οκτωβριανής Επανάστασης από τον πολυβραβευμένο συγγραφέα της λογοτεχνίας του φανταστικού China Miéville

ΤΑ ΤΕΡΑΤΑ ΤΩΝ ΩΚΕΑΝΩΝ
Η νέα αποστολή των Πρακτόρων του Πλανήτη και μια μυστική αποστολή για το καλοκαίρι.

Δείτε όλα μας τα νέα

Ημερολόγιο εκδηλώσεων


Σεπτέμβριος 2017
ΔΤΤΠΠΣΚ
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

ΤΟΝΟΙ, ΤΟΝΟΙ ΚΑΙ ΤΟΝΙ

Τι συμβαίνει όταν οι τόνοι της θάλασσας ορμούν στην τάξη του Τόνι και μπερδεύονται με τους τόνους της γραμματικής; Ένα χάος.
ΤΟΝΟΙ, ΤΟΝΟΙ ΚΑΙ ΤΟΝΙ

Ο Τόνι έχει ένα προβληματάκι με τους τόνους (όχι με τα ψάρια, με τους άλλους της γραμματικής). Αλλά και οι τόνοι (όχι οι άλλοι της γραμματικής, τα ψάρια) έχουν κι αυτοί ένα προβληματάκι όταν ακούν τη λέξη «τόνοι» και δεν ξέρουν κα-θό-λου από τόνους (γραμματικής).
Σας μπερδέψαμε; Ένα δημιουργικό χάος σε υψηλούς τόνους μάς παρουσιάζει ο συγγραφέας Πάνος Χριστοδούλου, διευθυντής του Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού, στο βιβλίο του Τόνοι, τόνοι και Τόνι για παιδιά από 6 χρονών που μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ σε εικονογράφηση της Σοφίας Παπαδοπούλου.
Το βιβλίο, μέσα από την ξεκαρδιστική και σουρεαλιστική ιστορία του Τόνι, παρουσιάζει στα παιδιά πόσο σημαντικοί είναι οι τόνοι στη σωστή χρήση του γραπτού λόγου και τι μπερδέματα και παρεξηγήσεις δημιουργούνται, όταν δεν τους χρησιμοποιούμε σωστά ή και καθόλου. Ένα τρελό παραμύθι παρεξηγήσεων και ορθογραφίας γραμμένο με πολύ χιούμορ που τονίζει τη σημασία των τόνων για τη γλώσσα αλλά και τις θάλασσες! Τα ψάρια μπλέκονται με τη γραμματική και το αποτέλεσμα ναι μεν είναι καταστροφικό, αλλά συνάμα άκρως διασκεδαστικό.
Οι τόνοι είναι είδος προς εξαφάνιση στα γραπτά πολλών παιδιών (αλλά και ενηλίκων), γεγονός που δημιουργεί αμηχανία στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι προσπαθούν να βρουν ευφάνταστους τρόπους για να πείσουν τους μαθητές τους να χρησιμοποιούν στίξη και τόνους.
Ο Πάνος Χριστοδούλου εμπνεύστηκε την ιστορία του Τόνι και των τόνων έχοντας ως πρωταρχικό στόχο τη διασκέδαση, γιατί μέσω αυτής τα παιδιά μπορούν να γίνουν πιο δεκτικά στη γνώση. Το χιούμορ άλλωστε είναι από τα βασικά εργαλεία τα οποία μετέρχεται συχνά πυκνά ο συγγραφέας στα βιβλία του. Το βιβλίο αυτό ωστόσο, μέσα από το γκροτέσκο επεισόδιο που περιγράφει, καθιστά σαφή τη σημασία των τόνων και μπορεί να οδηγήσει το χέρι μικρών και μεγάλων στους «αιθέρες» των λέξεων, ώστε να τις κοσμήσουμε με τα μικρά αλλά τόσο σπουδαία μαύρα σημαδάκια.
Οι τόνοι και ο Τόνι λοιπόν θα δώσουν αποδώ και στο εξής τον ορθό τόνο της διασκέδασης και της μάθησης!

Διαβάσαμε το βιβλίο και ρωτήσαμε αυθόρμητα τον Πάνο Χριστοδούλου διάφορα που μας ήρθαν πρώτα στο μυαλό για να τον γνωρίσουμε καλύτερα. Δείτε τι μας απάντησε.
1. Γιατί αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τα προβλήματα των τόνων (της γραμματικής όχι των ψαριών);
Τα προβλήματα των τόνων (της γραμματικής) τα γνώριζα εδώ και καιρό, καθώς τα έχω βιώσει και ο ίδιος. Ως παιδί δυσκολευόμουν με τον τονισμό των λέξεων και την ορθογραφία και διαπίστωσα ότι αυτό δεν έχει αλλάξει ούτε και με τα σημερινά παιδιά. Η αφορμή όμως για το συγκεκριμένο βιβλίο ήταν το εργαστήρι δημιουργικής γραφής που έκανα στο ελληνικό σχολείο του Λονδίνου. Εκεί τα περισσότερα παιδιά δεν έβαζαν καθόλου τόνους στις ιστορίες που γράφαμε και, όταν το συζήτησα μαζί τους, ένα από τα παιδιά μου πρότεινε να φτιάξουμε μια ιστορία με λέξεις που αντί για τόνους γραμματικής θα είχαν τόνους ψάρια.

2. Σε όλα τα βιβλία σας, όπως και στους τόνους, είναι εμφανής η αίσθηση του χιούμορ. Είναι κάτι που μπορεί να καλλιεργηθεί στα παιδιά ή αποτελεί έμφυτο χάρισμα;
Πιστεύω ότι όλα μπορούν να καλλιεργηθούν στα παιδιά, το ίδιο και το χιούμορ. Αυτό βέβαια μπορεί να είναι και λίγο ανησυχητικό με την έννοια ότι ζούμε σε μια εποχή που επικρατεί το ευτελές χιούμορ και τα παιδιά κατακλύζονται από αυτό καθημερινά με κίνδυνο να το υιοθετήσουν.

3. Ο Τόνι καταστρατηγεί συστηματικά τα δικαιώματα των γραμματικών τόνων και λύση σε αυτό δεν δίνεται. Αντίθετα οι θαλασσινοί τόνοι φαίνεται να μαθαίνουν μέσω της εκπαίδευσης που παρέχεται από τον μουσικό-ψαρά Βαγγέλη. Στον πραγματικό κόσμο τι συμβαίνει τελικά;
Νομίζω αυτό ακριβώς συμβαίνει και στον πραγματικό κόσμο. Άλλοι είναι πιο δεκτικοί και τελικά μαθαίνουν, άλλοι όχι και τόσο.

4. Ο Τόνι μπορεί να μην είναι καλός στους τόνους όμως είναι καλός στις ιστορίες. Τι είναι πιο σημαντικό, η δημιουργικότητα ή η αρτιότητα σε επίπεδο κατάρτισης;
Εύκολα θα απαντούσα η δημιουργικότητα, καθώς είναι αυτό που αναδεικνύει κάθε εργασία. Όμως διαπιστώνω ότι η όποια δημιουργικότητα χάνεται, αν δεν υποστηρίζεται από αρτιότητα στο επίπεδο της κατάρτισης. Συνεπώς χρειάζεται συνδυασμός και των δύο. 

5. Το βιβλίο σας απευθύνεται σε παιδιά πρωτοσχολικής ηλικίας, έχετε γράψει όμως και άλλα για μεγαλύτερα παιδιά. Τι σας είναι ευκολότερο;
Νομίζω μου είναι ευκολότερο να γράφω για μεγαλύτερα παιδιά. Στις μικρότερες ηλικίες τα πολλά λόγια κουράζουν και εγώ δεν είμαι πολύ καλός στην οικονομία λέξεων. Έχω μάλλον μία τάση να φλυαρώ όταν γράφω.


Επιστροφή